Simple Way to Make Favorite 99.Capcay Kuah Sederhana

99.Capcay Kuah Sederhana.

99.Capcay Kuah Sederhana

Hey everyone, hope you're having an incredible day today. Today, I will show you a way to prepare a distinctive dish, 99.capcay kuah sederhana. One of my favorites. This time, I'm gonna make it a little bit unique. This is gonna smell and look delicious.

99.Capcay Kuah Sederhana is one of the most well liked of recent trending meals on earth. It's easy, it's quick, it tastes yummy. It's enjoyed by millions every day. They're nice and they look wonderful. 99.Capcay Kuah Sederhana is something that I've loved my entire life.

To begin with this recipe, we must first prepare a few ingredients. You can cook 99.capcay kuah sederhana using 17 ingredients and 10 steps. Here is how you can achieve that.

The ingredients needed to make 99.Capcay Kuah Sederhana:

  1. {Prepare 150 gram of sawi hijau (saya 1 ikat sawi hijau).
  2. {Make ready of Tambahan saya 4 helai sawi putih.
  3. {Make ready 100 gram of kembang kol (saya 2 bonggol brokoli ukuran kecil).
  4. {Take 2 batang of wortel.
  5. {Prepare 3 buah of jagung putren (saya 5 jagung putren).
  6. {Make ready 5 of bakso sapi (saya 6 bakso sapi).
  7. {Prepare of Bumbu-bumbunya :.
  8. {Take 5 siung of bawang merah (saya 1/2 siung bawang bombay ukuran besar).
  9. {Get 2 siung of bawang putih(saya 3 siung bawang putih).
  10. {Get 3 buah of cabai merah (saya tidak pakai).
  11. {Prepare 1 sendok teh of garam.
  12. {Get 1 sdm of saus tiram.
  13. {Take 1/2 sendok teh of gula pasir.
  14. {Get of Tambahan saya 1 sendok makan maizena & 1 sendok makan saus tomat.
  15. {Make ready Secukupnya of minyak untuk menumis(saya 2 sendok makan).
  16. {Get of Tambahan saya 1 sendok makan margarin.
  17. {Make ready Secukupnya of air (saya 400 ml air).

Steps to make 99.Capcay Kuah Sederhana:

  1. Siapkan bahan-bahannya,maap difoto bahan tidak ada maizenanya akhirnya foto sendiri deh si maizena 🤭😄.
  2. Persiapan pertama kita kupas wortel,jagung putren,brokoli,sawi hijau,sawi putih rendam dengan air garam 5 menit kemudian bilas hingga bersih potong2.
  3. Oh ya batang dari brokoli jangan dibuang masih bisa digunakan kupas kulit kasarnya dan batang brokoli pun bisa dimasak potong2.
  4. Siapkan juga irisan bakso,bawang putih dan bawang bombay dan tepung maizena 1 sendok makan beri air 2 sendok makan aduk hingga larut.
  5. Siapkan wajan beri margarin 1 sendok makan dan 2 sendok makan minyak goreng tumis bawang putih dan bawang bombay hingga harum,masukkan bakso aduk hingga agak kekuningan baru masukkan wortel,jagung putren dan batang brokoli.
  6. Beri air 400 ml aduk rata masak dengan api sedang cenderung kecil hingga agak lunak baru masukkan brokoli.
  7. Aduk rata masukkan juga sawi hijau sawi putih serta saus tiram,merica bubuk.
  8. Masukkan garam,gula pasir,campurkan larutan maizena dengan 1 sendok makan saus tomat aduk hingga rata.
  9. Setelah sayuran sudah agak layu dan test rasa masukkan larutan maizena dan saus tomat aduk cepat bila sudah agak kental matikan api kompor.
  10. Tuang dalam piring saji dan capcay kuah sederhana pun siap disajikan.

So that is going to wrap it up for this exceptional food 99.capcay kuah sederhana recipe. Thanks so much for your time. I am confident you can make this at home. There's gonna be interesting food in home recipes coming up. Don't forget to save this page in your browser, and share it to your family, colleague and friends. Thank you for reading. Go on get cooking!

LihatTutupKomentar