Easiest Way to Make Any-night-of-the-week Ayam Goreng Tepung Popcorn

Ayam Goreng Tepung Popcorn. Ayam goreng popcorn kegemaran kanak-kanak yang mudah dan cepat. (Gambar delish.com) Nak makan apa petang ini. Jom buat ayam goreng popcorn yang mudah dan cepat. Menu ayam ini selalu jadi favorit anak-anak karena enak, renyah, dan 'sekali hap', atau tidak ribet saat menyantapnya.

Ayam Goreng Tepung Popcorn Jika anda sudah biasa membeli popcorn ayam atau popcorn chicken yang telah siap di pasaraya, apa kata kali ini anda cuba untuk membuatnya di rumah. Bolehlah anda habiskan isi ayam yang terbiar lama di dalam peti ais. Masukkan ayam, bawang putih, garam dan serbuk lada hitam ke dalam mangkuk.

Hello everybody, hope you are having an amazing day today. Today, I will show you a way to make a distinctive dish, ayam goreng tepung popcorn. It is one of my favorites food recipes. This time, I will make it a bit tasty. This will be really delicious.

Ayam goreng popcorn kegemaran kanak-kanak yang mudah dan cepat. (Gambar delish.com) Nak makan apa petang ini. Jom buat ayam goreng popcorn yang mudah dan cepat. Menu ayam ini selalu jadi favorit anak-anak karena enak, renyah, dan 'sekali hap', atau tidak ribet saat menyantapnya.

Ayam Goreng Tepung Popcorn is one of the most popular of current trending meals on earth. It is enjoyed by millions daily. It's easy, it is quick, it tastes delicious. Ayam Goreng Tepung Popcorn is something which I've loved my entire life. They are nice and they look fantastic.

To begin with this recipe, we must prepare a few ingredients. You can cook ayam goreng tepung popcorn using 7 ingredients and 1 steps. Here is how you can achieve it.

The ingredients needed to make Ayam Goreng Tepung Popcorn:

  1. {Make ready 250 gr of ayam dada, potong kotak2.
  2. {Take 200 gr of tepung terigu.
  3. {Prepare 100 gr of tepung maizena.
  4. {Take secukupnya of garam.
  5. {Take secukupnya of merica.
  6. {Make ready secukupnya of kaldu.
  7. {Prepare secukupnya of garlic powder.

Di dalam mangkuk berlainan, satukan emping jagung, serbuk paprika, sedikit garam dan serbuk lada sulah. Camilan istimewa yang pasti akan disukai keluarga di rumah. Tips: Agar ayam popcorn tidak melempem, kuncinya adalah tidak menambahkan air, karena sudah ada telur yang membuatnya adonan basah.; Menambahkan baking soda atau baking powder juga berfungsi agar gorengan renyah tahan lama. Ayam goreng is an Indonesian and Malaysian dish consisting of chicken deep fried in oil.

Steps to make Ayam Goreng Tepung Popcorn:

  1. Campurkan tepung terigu dan tepung maizena Bagi dua tepung ke dalam 2 mangkok Tambahkan air secukupnya ke salah satu mangkok tepung Celupkan ayam ke dalam adonan basah, lalu adonan kering Goreng sampai kecoklatan.

Ayam goreng literally means "fried chicken" in Malay (including both Indonesian and Malaysian standards) and also in many Indonesian regional languages (e.g. Unlike the Southern United States-style fried chicken, this Southeast Asian version is neither coated in batter nor flour, but rather. Tuangkn bahan kisar ke dalam ayam tadi. Celup isi ayam satu ke dalam telur kemudian celup ke dalam tepung. Terus masukkan ke dalam minyak panas satu persatu.

So that is going to wrap this up for this special food ayam goreng tepung popcorn recipe. Thanks so much for reading. I am sure that you will make this at home. There is gonna be interesting food at home recipes coming up. Don't forget to bookmark this page on your browser, and share it to your loved ones, colleague and friends. Thanks again for reading. Go on get cooking!

LihatTutupKomentar